Ponad pół miliona kont w 100% polskie grze internetowej

Ponad pół miliona kont w 100% polskie grze internetowej

Ponad pół miliona kont w 100% polskie grze internetowej
autorem artykułu jest Angelika Malinowska

W polskiej grze internetowej "Arena Albionu" dostępnej pod adresem elektronicznym http://www.arena-albionu.pl liczba założonych, przez graczy kont, przekroczyła 500 000. Jest to ogromny sukces tym bardziej, że ta gra jest w 100% polską produkcją stworzoną na bazie oryginalnego pomysłu i wykonania. Na uznanie zasługuje fakt, że Arena Albionu nie stanowi ani kopi ani spolszczenia żadnego innego systemu gry. Warto podkreślić, że gra rozwija się i jest promowana w sieci bez pomocy żadnego dużego portalu ani innego znaczącego serwisu. Arena Albionu nie jest związana z żadnym sponsorem. Stanowi autonomiczny byt w polskim i światowym internecie. Codziennie z gry korzysta parę tysięcy użytkowników i w szybkim tempie liczba założonych kont zbliża się do 600 000.

Arena Albionu różni się znacznie od innych istniejących systemów gier. Stanowi połączenie gry MMO RPG, ekonomicznej, strategicznej, bitewnej z serwisem społecznościowym i elementami serwisu randkowo-towarzyskiego. Gra jest przeznaczona głownie dla starszej młodzieży i ludzi dorosłych. Wynika to z faktu jej skomplikowania. Liczne zależności i możliwości występujące w grze mogą stanowić problem dla młodszych graczy gdyż wymagają przemyślenia działań jakie podejmuje użytkownik sterujący postacią w grze.

Gra jest darmowa i nie wymaga instalowania czegokolwiek na komputerze przez użytkownika. Aby uczestniczyć w zabawie, wystarczy że gracz wykorzystując swoją przeglądarkę internetową wejdzie na stronę http://www.arena-albionu.pl i założy konto. Gra służy jako jedna z alternatyw spędzania czasu wolnego, tak jak czytanie książek, oglądanie filmów w kinie, chodzenie do teatru lub zabawa na dyskotece. Podstawowym hasłem, które jest promowane i propagowane przez twórców gry to "Najpierw rodzina, następnie szkoła i praca potem dopiero gra !".

GrÄ™ internetowÄ… "Arena Albionu" i jej charakter tworzÄ… przede wszystkim dwa nierozerwalne elementy. Jednym z nich jest warstwa techniczna gry, na która skÅ‚adajÄ… siÄ™: oprogramowanie, baza danych, serwery i łącza internetowe. Za ten element odpowiedzialny jest autor gry. Drugim bardzo ważnym, nieodłącznym elementem gry sÄ… gracze, którzy współtworzÄ… spoÅ‚eczność internetowÄ…. PochodzÄ… oni z różnych miasta a nierzadko i krajów. Ich udziaÅ‚ i przynależność do gry buduje klimat oraz relacje i zależnoÅ›ci wystÄ™pujÄ…ce miÄ™dzy nimi niekoniecznie już w grze. Nierzadko sÄ… to przyjaźnie a nawet miÅ‚oÅ›ci. Znane sÄ… co najmniej cztery Å›luby pomiÄ™dzy uczestnikami gry. Gracze organizujÄ… w swoim gronie liczne spotkania i zloty w tym również rodzinne, gdzie uczestniczÄ… czynnie nie tylko sami gracze ale również ich rodzinny. Sama warstwa techniczna jest swego rodzaju metaforÄ… stoÅ‚u przy, którym spotykajÄ… siÄ™ ludzie. Stół można wykorzystać zarówno do spożywania rodzinnego posiÅ‚ku jak, zabawy z dziećmi, pisania, magazynowania innych przedmiotów. Sam stół nie niesie za sobÄ… wartoÅ›ciowych treÅ›ci poza zewnÄ™trznym wyglÄ…dem. Dopiero połączenie dwóch elementów czyli przedmiotu i użytkownika a dokÅ‚adnie jego pomysÅ‚owoÅ›ci daje inne pozamaterialne wartoÅ›ci. Tak tez dzieje siÄ™ z grÄ… „Arena Albionu”.

Jako, że fabuła gry osadzona jest w realiach średniowiecza, gra oprócz swoich walorów czysto rozrywkowych krzewi wiedzę historyczną na temat wieków średnich. W grze prezentowane są elementy uzbrojenia w formie graficznej dawnych rycerzy i wojowników rożnych kultur. Gracze w kontaktach pomiędzy sobą starają się używać języka stylizowanego na dawny odpowiadający klimatowi gry. W grze oprócz elementów związanych z średniowieczną kulturą Europy Północnej i Centralnej gracz może zapoznać się z bogatą kulturą dawnej Rusi krajów Islamu i Dalekiego Wschodu (Chiny, Japonia). Ostatnimi czasy ma on również możliwość poznania kultury Indii i religii hinduistycznej wraz z jej pradawnym symbolem w postaci swastyki, która przez ogół społeczeństwa jest utożsamiana mylnie tylko z faszyzmem. W grze swoje odzwierciedlenie znajdują również dawne religie Germanów i Słowian w postaci religii rodzimowierców. Skupieni wokół niej gracze zgodnie z wiedzą historyczną organizują wirtualne święta stanowiące współczesny wyraz dawnej kultury przodków.

Gra sprzyja rozwojowi twórczość literackiej wśród graczy. Tworzą oni liczne opowiadania, wiersze a nierzadko i rozbudowane powieści mające związek z grą. Mają one często bardzo dużą wartość literacką. Z twórczością tą można zapoznać się na forum gry lub serwisach internetowych związanych z grą. Dodatkowo gracze poznają dzięki jej masowemu charakterowi arkany sztuki dziennikarskiej, tworzą gazetki związane z krainami występującymi w grze. Mają one bardzo bogatą treść, zawierają reportaże, wywiady z innymi graczami, gry i konkursy. Wszystkie te elementy mają charakter społeczny i są tworzone przez graczy dla graczy. Dzięki grze wiele osób ma możliwość zapoznania ze swoją twórczością setki a nierzadko i tysiące innych ludzi. Mogą dzięki temu rozwijać swój talent wiedząc, że to co robią jest dobre i znajduje uznanie wśród rzeszy odbiorców. Gdyby nie mieli takiej możliwości w grze być może nigdy nie mieli by szansy prezentacji swojej twórczości i rozwoju talentu.

--
Arena Albionu - gra MMORPG

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Jak zadbać o dobre samopoczucie na pokładzie samolotu.
Jak zdobywać linki
Przyjęcia okolicznościowe - kilka praktycznych rad
Szkolenia z zakresu uprawnień do wystawiania certyfikat
Z implebot o połowę mniej pracy...